Het betrof een gebouw met allicht meerdere ruimtes voor zover dit kon worden opgemaakt uit wat in detail werd teruggevonden. Dit nog uitklaren zal zonder officiële plannen nog moeilijk te achterhalen zijn. Wat wel opvalt is dat het zeker een gebouw was met verschillende hoogteniveau's.
De volledige structuur moet zo een 18 bij 10 meter gemeten hebben. De wanddiktes zullen identiek geweest zijn met de andere structuren, een 40 tal cm dus.
Men kan nog vrij vlot een 4 tal gedeeltes onderscheiden. Zeer gemakkelijk te zien op de foto's is de betonplaat (grijs op bovenstaande schets). Deze betonplaat meet zo een 4 op 10 meter.
Links op de schets zichtbaar is nog een ruimte geweest, vermoedelijk ook ongeveer 4 op 10 meter lang. Hier zijn nog enkel beperkt wat funderingen van zichtbaar gemaakt. Dit stukje werd eigenlijk nooit 100% blootgelegd.
Op de rechter kant van de betonplaat blijkt het zuiverste bewijs te vinden dat het hier over een garagegebouw ging. Daar bevinden zich namelijk nog de restanten van een smeerput.
Daarnaast bevond zich nog een vrij ruime vlakte van 8 op 10 meter. In de achterhoek hiervan was nog heel wat baksteenwerk terug te vinden. Dit bleek bij nader onderzoek nog eens gestut op een betonfundering gemaakt met beton- en baksteenpuin. Baksteenbrokkenbeton noemde men dat in die tijd.
Hieronder enkele foto's die het bovenstaande staven.
We beginnen hier met het meest opvallende gedeelte, namelijk de nog teruggevonden betonplaat. |